Spring til indhold

Den Digitale Hotline

Der er hjælp at hente, hvis du har brug for hjælp til digital selvbetjening - også uden for normal åbningstid.

På telefonnummer 70 20 00 00 sidder dygtige medarbejdere klar til at hjælpe dig med selvbetjening.

Åbningstider:

Mandag til torsdag kl. 8.00 - 20.00

Fredag kl. 8.00-16.00

Søndag kl. 16.00 - 20.00

Lørdage og helligdage: lukket

Hvad kan Den Digitale Hotline hjælpe med?

Vi vejleder i de digitale selvbetjeningsløsninger, som kommunerne og det offentlige stiller til rådighed, og du kan få hjælp og vejledning til, hvor du skal henvende dig.

Vi kan for eksempel hjælpe med

  • Digital post, e-boks og fritagelser
  • Afklaring af spørgsmål om pas og kørekort
  • Hjælp til tidsbestilling i Borgerservice
  • MitID
  • Digital flytning
  • Bestilling af sundhedskort (det gule kort) og EU-sygesikring (det blå kort)
  • Digital pladsanvisning
  • Valg af læge/sygesikringsgruppe
  • Udvalgte områder inden for SKAT

Vi er bemandet med medarbejdere fra Borgerservice og kan vejlede dig, men ikke foretage konkret sagsbehandling.

På borger.dk kan du læse mere om obligatorisk selvbetjening

Kort om Den Digitale Hotline


Den Digitale Hotline er et samarbejde mellem en lang række kommuner - langt størsteparten er jyske. Derfor kan du godt få en jysk stemme i røret, og du må ikke forvente, at han/hun har et stort lokalkendskab. Men du kan vide dig sikker på, at alle medarbejderne er veluddannede i at vejlede dig i det digitale univers, uanset om du sidder i Hjørring eller Holbæk.



Feedback

Sidst opdateret

06.11.2023

Ansvarlig redaktør

Mette Wallin